woensdag 27 januari 2010

Brizbejn-Ideo




Brizbejn je grad u kome smo naravno najvise proveli svoje vreme. Lep moderan grad. Ne spada u gradove koji te osvoje na prvi pogled, vec u one koji se vremenom zavole. Dva miliona stanovnika, glavni grad provincije Queensland. Nalazi se na reci Brizbejn. I reka i grad su dobili ime po bivsem guverneru Ser Thomas Brisbane-u. U njemu je 1988 godine odrzana Svetska Izlozba. Ostaci iz nekih od paviljona jos uvek mogu da se vide pored reke.


Centralni deo grada cine moderne zgrade od kojih su dve (za sada) vise od 200m (Aurora Tower i Riparian Plaza).U najstarije zgrade spadaju Parlament i Crkva... U nekim delovima grada mogu da se vide i kuce koje su zidane uglavnom u periodu pre 1950 godine i koje su specificne arhitekture, poznate kao Queenslandersi. Drvene su konstrukcije, podignute su od zemlje(podsecaju na niske sojenice), imaju verande i visoke plafone. Drvo se u principu radije koristi kao gradjevinski materjal od cigle i kamena. Sto bi jedna nasa majka rekla: kuce su klepane a ne zidane. Danas se naravno situacija menja i australijanci uvode nove gradjevinske materjale. Grad je cist,nema grafita po zgradama.


Kraj u kome zive nasi kumovi je jako lep. Brdovit, kuce su samostalne a ne lepljene (sto bih rekla ja:-) sa lepim bastama. Svi nasi prijatelji imaju lepe kuce sa vise kupatila i toaleta. Pa, brate, red je i da primaju goste! Mnogi imaju i bazene, nazalost zbog skitanja nismo uspeli da isprobamo nijedan, ali to najvljujem za sledecu posetu:-)) Ono sto je mene iznenadilo je da u principu baste nisu toliko velike koliko sam ja u svojoj masti iz holandske perspektive zamisljala. Gradska sredina ipak limitira.


Ne mogu da komentarisem gradski prevoz(nismo imali prilike da ga koristimo). Vozili smo se City Catom-brodom po reci Brizbejn koji se koristi takodje i kao deo prevoza.Lep pogled na grad! Zvonko je uglavnom rukovodio akcijama obilaska grada i ja nemam za razliku od Slobe nikakvu primedbu. Nasuprot samo pohvale. Slobina primedba se svodi na nocni zivot. Misli da su mu uskratili neke nocne brizbejnske cari:-)). Kriza srednjih godina!!!


Za kraj evo i jedne anegdote. Pri prvom obilasku Zvonko je pitao sta bi voleli da vidimo. Ja sam odgovorila kao iz topa: stari i novi deo Brizbejna. Setajuci tako ja u jednom trenutku pitam kad cemo u stari deo grada. Covek me cudno pogleda i odgovori: Pa mi smo u starom delu grada. Naravno suprug mi sa posebnim osmehom pojasni situaciju a ja zgrabih aparat i poceh da skljocam. I nisam ja kriva sto 10 zadnjih godina zivim u Holandiji gde se u turistickim vodicima crkva iz 18 veka zove nova crkva a iz 12 veka stara. Turisticko-socioloska deformacija.


Pozz Silva





Geen opmerkingen:

Een reactie posten