woensdag 13 januari 2010

Australija-koralni grebeni



Najcesce pitanje koje mi poznanici postavljaju je sta mi se najvise dopalo u Australiji. Bez velike dileme moj odgovor je: koralni grebeni.
Pre polaska u Australiju moje znanje o koralnim grebenima se svodilo na par cinjenica poput sledecih: da je veliki koralni greben najveci korlni sistem na svetu, da spadu u sedam svetskih cuda prirode, da se nalazi u Koralnom moru na istocnoj obali Australije, da se prostire duzinom od 2600km od severa prema jugu istocne obale, da ga cine 3000 grebena i 900 koralnih ostrva nastalih izumiranjem i ocvrscavanjem korala.

Ono sto sam saznala kasnije je sledece: samo dvadesetak ostrva su dostupna turistima,da se koralni grebeni vide iz aviona i to je jedan od najlepsih prizora koje sam ja dosada videla , da zivi preko 1500 riba u svim mogucim kombinacijam boja, 30 vrsta delfina, 125vrsta ajkula, da postoji 400 razlicitih vrsta korala.

Korlni grebeni se prostiru uz samu obalu ali do najblizeg ostrava se putuje minumum sat brodom. Mi smo posetili Musgrave ostrvo koje se nalazi 500km severno od Brizbejna. Rentirali smo kucu u mestu Agnes Water koje je na par kilometara od grada sa imenom 1770. Tu se Kapetan Dzejms Kuk prvi put iskrcao (naravno 1770.godine) i otkrio koralne grebene. Odatle smo rano ujutru krenuli na put. Posle nepuna dva sata voznje dosli smo do pontonskog platoa na stotinak metara od koralnog ostrva Musgrave. Manjim camcima smo otisli do samog ostrava u kratku setnju. Puno drveca, ptica i okamenjenih korala na obali. Ostrvo je malo, velicine 15 hektara. Drugi deo izleta je voznja sub-podmornicom gde se kroz stklene zidove posmatraju koralni sprudovi. Najlepsi deo izleta je ronjenje i snorklovanje. Najpriblizniji opis bi bio plivanje u akvarijumu sa prelepim ribicama i divnom koralnom scenografijom. Korali su na pojedinim mestima jako visoki i cine prave morske klisure gledano iz perspektive ronilaca. Boje "nasih" korala nisu bile jake. Najcesce siva, zelena u puno nijansi , ljubicasta, zuta. Nisam videla crveni koral poput onih na slikama. Boje se menjaju u zavisnosti od temperature mora, godisnjeg doba...

U precniku od osam kiometara okolo ostrva nalazi se pojas mirne vode, laguna. Plivanje u takvoj laguni je stvarno dogadjaj! A pasta za rucak na pontonskom platou u Koralnom moru je posebnog ukusa:-))). Ma kakvi francuski restorani!

Po povratku sa izleta smo imali veceru koju su nam priredili John i Daisy-prijatelji nasih kumova. Bila je to tipicna australijska vecera-riba na rostilju i torta Pavlova. I time najavljujem sledeci blog-vino, rostilj, makadamia i meni jako draga Pavlova.


pozzz Silva


Geen opmerkingen:

Een reactie posten